Не віддам!

 

ЩОБИ МАШИНА БЕЗ ВАШОЇ ЗГОДИ НЕ ЗМІНИЛА ВЛАСНИКА...

Як вберегти автомобіль від крадіїв, розповідає інспектор ДАІ Михайло Денис

Тепер не проблема придбати автомобіль, проблема - зберегти його. Адже тільки минулоріч у Львові вкрали понад 85 автомобілів. Знайшли близько 65 з них, решта зникли назавжди. Швидше за все їх перефарбували, замінили деякі номерні агрегати і продали в якусь з країн СНД. В середньому автомобіль коштує 2-15 тисяч доларів. А ціна сигналізації у більшості наших машин не дотягує навіть до 3% від вартості авто. Кажуть, скупий платить двічі. Але за повернення автомобіля власнику доводиться викласти 30% від вартості машини, тобто сплатити вдесятеро більше.

Як вберегти автомобіль від крадіїв, ми попросили розповісти інспектора групи оперативно-пошукової роботи відділу ДАІ ЛМУ міліції у Львівській області Михайла Дениса.

- "Чайники" за порадою "асів" ставлять тумблер на дроти низької напруги котушки запалення, чіпляють на кермо гачок за 30 гривень і спокійно сплять, - розповідає він. - Більш досвідчені женуть автомобіль на платну стоянку, міцно замикають кермо протиугонною системою замка запалення. Але для злодіїв це - дрібниці. Вони вже не ті неголені, неосвічені типи у шкіряних куртках. Це фахівці високого класу, озброєні сучасною електронною технікою. Генератор від карбюратора відрізняють навіть на відстані. Як врятуватися від них?

Автомобільні охоронні системи, представлені на українському ринку, можна поділити на дві категорії: перша - виготовлені у Південній Азії; друга - у США та країнах Західної Європи. Різниця у якості між ними досить велика. Системи вітчизняного виробництва хоч і дешевші, але через технологічну недосконалість та поганий зовнішній вигляд конкуренції західним не становлять.

Охоронні системи першої групи пропонують стандартний набір функцій: дистанційне керування, шок-сенсор, блокування запалення, деколи антисканер або змінний код. Але якість та надійність цих комплексів не дуже висока. Тут не варто довіряти яскравій упаковці.

Друга категорія нараховує близько десятка комплексів, які добре зарекомендували себе в тій чи іншій країні і мають великий набір стандартних та додаткових (управління центральним замком, дистанційне відкриття багажнику, дистанційне запалення і керування світлом в салоні, захист від електрошоку, автономне живлення, підключення до пейджеру та інші) функцій. Це такі системи як "Clifford", "Viper", "Viper Ultra", "Python", "Force", "Megalarn", "Crime" Guard", "Exalibur", "Sicura" та інші.

- Купувати і встановлювати протиугонну систему я би радив у фірмах, які добре зарекомендували себе, - продовжує Михайло Денис. - Це забезпечить якісне монтування, а крім цього ви отримаєте гарантію інколи навіть довічну. З механічних засобів захисту можу порадити виріб компанії - MUL-T-LOCK, який блокує коробку передач за допомогою скоби або циліндричної вставки, виготовленої з "суперсталі". Для несанкціонованого розблокування цього пристрою необхідні хіба що потужна дискова електропилка. Але здійснити підключення до живлення на 220 вольт для злодія буде непросто. На жаль, досі чимало водіїв залишають свої автомобілі взагалі без сигналізації, розраховуючи лише на замки дверцят. Це вони потім здивовано кажуть: "Двадцять років обходився без сигналізації і нічого, а тут лишив на півгодини машину і викрали. Ну й часи!"

Анатолій ДМИТРІВ.