Що знак дорожній нам готує?

 

ЩОБ ПІДХОПИЛА ЗЕЛЕНА ХВИЛЯ СВІТЛОФОРА...

Більшість водіїв, за плечима яких два-три роки шоферського стажу, вважають себе асами. Яким будь-яка вибоїна по коліно і будь-який підйом по плечу. А що вже казати про проїзд перехресть? Саме таких "асів" і штрафують "даішники", чіпляючись до кожної дрібниці. Я це добре знаю, бо сам штрафував, коли працював одну зміну патрульним державтоінспекції. Більшість платить штраф тому що не знає правил. Саме тому беремо на себе сміливість нагадати досвідченим водіям деякі нюанси правил дорожнього руху. На думку директора Львівського дорожнього навчально-курсового комбінату Анатолій Синяка, особливо варті уваги дорожні знаки, які рідко зустрічаються на Львівщині. Побачивши їх, водій часто губиться і у кращому разі втрачає час, а у гіршому - потрапляє в аварію...

- Багатьох збиває з пантелику знак "Автомагістраль", - розповідає пан Анатолій. - В Україні автомагістралей настільки мало, що ніхто з водіїв не пам'ятає, як треба поводитися на дорозі з таким знаком. Автомагістраль - дорога, спеціально призначена для руху з великими швидкостями. В Україні по автомагістралях можна їхати зі швидкістю до 130 км/год. До автомагістралей висувають дуже високі вимоги. Наприклад, на автомагістралі не може бути перехресть, а лише роз'їзди на різних рівнях. Щоб не заплутатися у складних дорожніх розв'язках, запам'ятайте просте правило: якщо вам треба повернути направо, повертайте перед розв'язкою, а якщо наліво - за нею. Хочете розвернутися - обирайте другий поворот за розв'язкою. Таким чином ви жодного разу не виїдете на смугу зустрічного руху, а весь час будете робити тільки праві повороти і все одно потрапити куди треба.

У Львівській області немає автомагістралей. Колись у Львові автомагістраллю оголосили вул.Городоцьку. Якийсь міліцейський начальник обурився: як це так, знак існує, а ніде його не побачиш! Зустрічний рух на автомагістралях має бути розділений перегородкою, і в обидва боки мають йти не менше, ніж чотири смуги. На Городоцькій цих розкошів, звичайно, не було, тому знак "Автомагістраль" провисів лише півроку. Найбільшою автомагістраллю в Україні є траса "Київ - Сімферополь", яка є продовженням автомагістралі "Москва - Сімферополь".

Дуже цікавим є знак "Дорога для автомобілів". У Правилах дорожнього руху чітко сказано, що "поза населеними пунктами на дорогах для автомобілів дозволяється рух зі швидкістю не більше 110 км/год. А на всіх інших - не більше 90 км/год". Однак де б я не їздив, ніде не бачив доріг, позначених знаком "Дорога для автомобілів". Тому всі дороги в Україні - "інші", і швидкість на них не повинна перевищувати 90 км/год.

Кажучи про знак "Дорога з одностороннім рухом", треба згадати, що він забороняє розворот і рух заднім ходом, навіть якщо ви заїжджаєте у двір. Знаки "Місце для розвороту" і "Зона для розвороту" забороняють поворот наліво. На цьому "даішники" люблять ловити учнів-невдах.

Цікавим є знак "Дорога з реверсивним рухом". На нього треба зважати всім, хто їздить до столиці. Там таких знаків чимало. Реверсивна смуга може змінювати напрямки руху. Наприклад, зранку по ній можна їхати в один бік, а ввечері - в інший. У Києві смуги з реверсивним рухом зазвичай використовують для урядових кортежів. Включили світлофор - кортеж пролетів, потім відразу виключили. Реверсивна смуга завжди виділяється подвійною переривчастою лінією дорожньої розмітки. А знак "Дорога з реверсивним рухом" обов'язково поєднується зі світлофором. Коли світлофор виключений, в'їзд на цю смугу заборонений.

Водіям-початківцям треба звернути увагу на різницю між знаками, на яких позначаються назви населених пунктів на синьому і білому тлі. У межах дії знаків на білому тлі діють правила для населених пунктів. Тоді швидкість автомобіля не повинна перевищувати 60 км/год., і зупинка на лівому боці дороги забороняється. А у межах знаків, на яких назви міст і сіл позначаються на синьому тлі, не діють правила для населених пунктів. І сигнальте скільки завгодно, і рухайтеся зі швидкістю до 90 км/год. Ці кольори дійсні і для вказівників. Наприклад, на білому тлі зображені кілька чорних стрілок. Одна з них вказує на синій прямокутник за написом "літовище". Це означає, що до літовища ви можете їхати за правилами руху поза населеними пунктами.

Багатьох моїх учнів дивує знак "Смуга для аварійної зупинки". Мовляв, на якій швидкості треба їхати, щоби не вписатися у поворот і виїхати на цю смугу? Насправді вона призначена насамперед не для тих, хто не вписується у поворот. У кінці крутих спусків найнебезпечнішою є відмова гальм. Тоді аварійна смуга може врятувати вам життя. Ви влітаєте на неї, гасите швидкість і тоді вже дивитеся, що сталося з гальмами. У Карпатах дуже часто можна побачити такі смуги. Напевно, не лише заради Правил у лісі для них вирубували спеціальні просіки...

Декого дивує знак "Рекомендована швидкість". Його часто ставлять там, де багато світлофорів. Якщо ви будете рухатися саме з рекомендованою швидкістю, потрапите у так звану "зелену хвилю світлофорів", тобто проїдете кілька перехресть на зелене. А якщо збільшите чи зменшите швидкість, стоятимете всюди на червоне світло. У Львові такий знак стояв колись біля оперного театру. Виїжджаєте з проспекту Чорновола на проспект Свободи і бачите: рекомендована швидкість - 40 км/год. Якщо будете їхати з цією швидкістю, до самого Галицького базару доїдете без жодної зупинки. Хочете їхати швидше - їдьте, але біля вул.Гнатюка, Дорошенка, та Князя Романа будете змушені зупинитися...

Дмитро СИНЯК.

Такого у світі немає!

 

ДЕЩО ПРО "УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЗНАК" - "ВИБОЇНУ"

Правила дорожнього руху є міжнародними, і дорожні знаки однакові і на Алясці і в Австралії. Проте в Україні є один знак, якого немає в інших країнах - "Вибоїна". Вартість дорожнього знака - 150-200 грн. І здається, засипати цю вибоїну буде не набагато дорожче. Але у нас урочисто ставлять попереджувальний червоний трикутник, який загалом документує безсилля ремонтників...

- Думаю, добре, що цей знак взагалі існує, - каже старший інспектор групи організації профілактичної роботи Управління ДАІ УМВС України у Львівській області Світлана Пасічник. - Водій помолодшав, автомобілі почали випускати потужніші. А поки вибоїну засиплють, пройде бозна-скільки часу...

Виявляється, знаки ставлять не "даішники". Вони тільки виписують припис власникам вулично-шляхової мережі. Це або підрозділи Служби автодоріг або відділи комунальних господарств, які підпорядковуються органам місцевого самоврядування.

- На жаль, Закон України "Про дорожній рух" у нас не виконується, і кошти на місця концентрації ДТП не виділяються, - продовжує пані Світлана. - От ми і змушені попереджати водіїв про небезпеку хоча б таким чином. А загалом за правилами, якщо протягом року на одному місці скоєно 2 ДТП з потерпілими, 4 ДТП протягом двох років, 5 ДТП протягом трьох років, місце вже вважається аварійно небезпечним.

Зате знайшов роботу інший трохи незрозумілий знак - "Пагорб". Його тепер ставлять біля так званого "лежачого поліцейського". Це невеличкий поріжок, через який на швидкості не проїдеш. Якщо любиш свою машину, звичайно. Такі поріжки, які офіційно називаються "засобами примусового зменшення швидкості", у Львові встановлені на вул.Ніжинській, а у Львівській області - на автодорозі "Львів - Краківець", у місці, де було кілька аварій зі смертельними наслідками. Німецькі дорожники придумали ще один оригінальний спосіб "примусового зменшення швидкості" перед пішохідними переходами. На "зебрі" дорога раптом піднімається на один рівень з бордюром. Не пригальмуєш - ризикуєш відчути, що таке вільний політ...

Анатолій ПЕТРОВ.