Поради "зеленим" водіям

 

ПОКИ ТЕПЛО, ВЧІТЬСЯ ГАЛЬМУВАТИ ПО-ЗИМОВОМУ...

Невдовзі похолодає і траси затягне льодом. Дехто з водіїв взимку не їздять і ставить своє авто "на прикол", себто у гараж. Так надійніше, тому що зима завжди дарує автомобілістам неприємні сюрпризи. Тим, хто отримав права цієї осені, краще так і зробити. А тим, хто твердо вирішив таки виїхати на зимові дороги, радимо насамперед психологічно підготуватися до зимових сюрпризів.

• Найчастіше виникають проблеми із запалюванням після того, як машина цілу ніч простояла на лютому морозі! Масло у піддоні двигуна давно вже перетворитися на желе. Тоді треба налити у піддон 50-100 г бензину (якщо ви не зробили цього з вечора). А потім завести авто "кривим стартером", як водії часом називають заводну рукоятку.

• На слизьких зимових дорогах бажано забути про швидкісну їзду. Навіть на сухій трасі у морозні дні може бути щось розлито. Ось тобі й ковзанка. Якщо колесо потрапить на лід, а згодом знову на сухий асфальт, машина має всі шансі повернутися глушником до неба.

• Різко загальмуєш - у кращому випадку опинишся у заметі. Тож і гальмувати треба не по-літньому. Найкраще просто поступово переключатися на нижчу передачу, але якщо вже тиснути на педаль гальм, то тільки так: натиснув - відпустив, знову натиснув. Це дасть змогу колесам покрутитися і зачепитися за сніг. А якщо вони будуть просто заблоковані, машина може ще довго не зупинятися і їхати, як сани - до кінця гірки або до найближчого дерева. У стресовому стані водій може "втопити" ногу у педаль і забути про все на світі. Щоби цього не сталося, треба вдень відпрацювати "зимове" гальмування десь на порожній дорозі або на закритій площадці.

• У "зелених" водіїв часто виникають проблеми з рушанням з місця на льоду. Вони дають газу і буксують там, де ще вчора їздили без жодних проблем. Тож не треба забувати, що рушати з місця треба на якомога меншій швидкості. На випадок, якщо ваше авто таки почне буксувати, треба мати у багажнику трошки піску і лопатку (найкраще підходить саперська). На Заході використовують і соляні розчини, але вони шкідливі для залізних частин автомобіля.

Такі ситуації кожен водій повинен змоделювати ще вдома, у теплі та спокою. А. Тоді для нього не буде несподіванкою, якщо машина раптом втратить керування до трасі.

Анатолій ДМИТРІВ.